Katter och Pim van Lommel

Roligt att få Pim van Lommels ord på baksidan av min nya bok om medvetande!


In this very interesting book many intriguing aspects of consciousness are being explored. The challenge is to accept that current materialistic science cannot objectify, proof nor duplicate the content of consciousness, because it seems to be nonlocal, beyond time and space. Enhanced consciousness can obviously be experienced independently of the physical body, and so presumably it is fundamental in the universe.



Pim van Lommel, cardiologist, author of ‘Consciousness beyond Life’.


Jag har emailat och påmint dem jag saknar och de håller allihop på och jobbar med det! Sedan hade jag ju en fritidsgranne som faktiskt jobbade med medvetande och
hade skrivit en bok på tyska, översatt till ryska, just om medvetande. Frun var professor i geologi och hade som som sådant lett ett forskarteam på 60 personer.
Han håller nu på och skriver ett kapitel om att använda höger hjärna för att koppla av. Intressant!

Själv skulle jag springa, men efter 1 km kände jag mig som Johaug efter ett vinnarloppp fick börja på att gå. Vad berodde detta på? Hade jag plötsligt blivit gammal eller otränad? Kollande blodtrycket när jag kom hem och där hade vi orsaken. 89-90/60, ja det var ju tur det! Nej, jag får nog nöja mig att gå till den bortjagade svarta katten. Hon möter mig på halva vägen nu och får mat vid en björk numera. Försöker få henne närmare och närmare hemmet men här hemma regerar ju Tigra, eller Findus. Ja, det är inte lätt när katterna inte kan hålla sams!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0