Migrän och moms

Ibland kör det bara ihop sig. Som med momsen. Det är ju sista dagen på perioden nu, då allt måste vara klart och de siffror man redovisar nu gäller ju för året. Jag har ju hand om bokföring och redovisning inte bara för mig själv utan för mina två företagsamma söner också.

Under helgen när ena sonen var här, han som har mest ordning på fakturorna, började jag bli yr och må dåligt. -Är du medveten? frågade sonen. Ja, det var jag allt, men jag vågade inte röra ögonen i skallen. Vi testade att jag kunde le och allt det där man skall kolla för att utesluta stroke. Men så börjar det smärta i höger sida på huvudet. Oh, vilken tur! Det var ju bara migrän. Sånt kan avhjälpas med medicin. På söndag var jag nästan normal igen!

Då blev det till att fortsätta med bokföringen. Sedan har jag litet jobb med förlaget, McFarland som ville ha "signed release" från de två professorerna som bistått Menas Kafatos med hans kapitel. Nu har det kommit, och vidarebefordrats. Men kan ni tänka er Keun Hang Susan Yang och Hyejung Lee var ju två hjälpsamma tjejer! Så även copyrighten ordnar sig nog.

I går var jag faktiskt ute och sprang. Ja, sprang och sprang, jag rörde i alla fall på mig, men det blev sent innan jag kom iväg för jag måste ju vänta på den spektakulära OS-sprinten först! Ja, tur att det gick som det gick! Och så fick vi ju två välförtjänta medaljer!

Sen har jag någon decimeter handlingar jag borde läsa på till etikprövningsnämnden i Uppsala till veckan… Dä ordner sej alltid, säger vi här i Värmland. Och ordner det sig inte så kvittar det. Solen tittar försiktigt fram, gräset är grönt när snön går bort och fåglarna börjar tro att det är vår. Det finns hopp, mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0