Tillbakablickar med skallerormar

Vid årskiftet ser man tillbaka på det gångna året. Vad har jag gjort egentligen? I januari skickade jag manuset som fick namnet "Mysteries of Consciousness Essays on Spacetime, Evolution and Well-Being" till McFarland. - Bra, men för långt, sa förlaget. Så jag fick dela på det i två böcker varav den ena skulle komma ett år efter den första. Den har jag fortfarande inte klar! Jodå, en del var ju klara, andra har tillkommit men jag måste följa upp att de verkligen är på gång! Och det började jag med i går, med ett mail till Gustav Bernroider på universitetet i Salzburg. (Detta får mig att tänka på ett gammalt talesätt: När det blir kväll får den late brått).

Jo, sen har jag ju varit till Arizona på Toward a Science of Consciousness. Jag kan när jag vill höra ljudet av skallerorm, ett ljud som får det att isa till efter ryggraden… Tci tci tci låter det när de viftar på svansen.

I Arizona träffade jag härliga Tonietta Walters, som skulle skriva i "andra" boken - min tredje om consciousness. Jag måste maila och höra hur det går! Jag träffade också Gerard Blommenstein, som jag frågade om han ville skriva ett kapitel.

Så har jag varit på kurs om epigenetik och läckande tarm. Väldigt intressant och viktigt! Sedan kom den härliga sommaren då jag tillbringade några härliga dagar vid sjön, som sommaren till ära också fick hysa Charlotte, "herrskapets" båt.

I oktober åkte jag som enda svensk till Sand - konferensen, i San Jose, söder om San Francisco genom Silicon Valley. Jag klarade mig för jordbävningar också och nu gick jag över Golden Gate bron, förra gången cyklade jag ju. Jag besökte också Saualito, en vacker liten stad "på andra sidan", men Alcatraz passade jag mig för… I stället köpte jag "ta med mat" på Fishermans Wharf och kamperade på stranden. Måsarna knyckte delar av mitt käk och en kavajklädd dam badade i bukten.

På konferensen träffade jag återigen Gerard Blommenstein som hade börjat planera sitt kapitel för min kommande bok. Bra! Träffade också Menas Kafatos, Russell Targ och Edgar Mitchell (som gick på månen). Min poster fick också odelat beröm! Roligt!

Men är detta allt jag gjort under det gångna året????? Visst ja, jag har ju slitit med ett eget manus, som kontrollästs av en snäll professor vid KI, vilken jag träffade i Arizona (efter skallerormen). Sen åkte jag som sagt till USA och sedan blev det inget mer gjort före jul, förutom besök hos landshövdingen och julstädning med flådda knän förstås!

Jag flög till Gardermoen i Oslo och kommer ihåg den norske pilotens budskap "om 10 minutter är vi på bakken". Ner kommer man alltid!
GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0