Porrfilm, tur med vädret och änglar

Jag måste vara väldigt intressant för gång efter annan får jag min hemsida hackad, men nu är jag tillbaka i dubbel bemärkelse, ber dock om överseende för ev. porrfilmer, det är inte jag som lägger in dem! Jag föredrar att visa mina böcker i stället!
Vi hade i alla fall tur med vädret, kan jag konstatera, väl hemkommen efter att ha varit en del av Världens längsta bokbord på Drottninggatan i Stockholm. Först av allt vill jag tacka den dam som vaktade mina väskor på Centralen. Tåget till Karlstad gick från spår 10, jättebra, då blev det inte så långt att släpa sin tunga packning. Väl där blev jag sugen på någonting från Pressbyråns kiosk, så jag bad en dam se till mina väskor medan jag gick till Pressbyrån. "-Jajamän, jag lämnar inte ut dina väskor till någon annan än dig", sa hon.
När jag betalar i kiosken möter jag damen i högsta hugg släpande på mina väskor. "Mitt tåg har kommit in, så jag måste gå ombord", sa hon, överlämnade väskorna och sprang haltande tillbaka. Visst blir man glad över sådana damer!
Det var också mycket annat som gladde mig denna resa. Mot "Rosa Lyckans ko" bytte jag till mig serietecknaren Kalle Strokirks nya bok "Alice i utomlandet" med allt från Atlantis till kunskapens träd, Internet. De historiska och religiösa legenderna och kampen mellan de himmelska härskarorna och de fallna änglarna i deras svarta brödraskap genom historiens dramatiska epoker. Allt är skrivet i serieform med bilder på varje sida. Gav mig många goda skratt.
Förlagsredaktören för Siljans Måsar gav mig boken "Funnen" av Ma Oftedal och så köpte jag också en bok av Lennart Nilsson och en sann bok om "Änglavakt och övernaturliga ingripanden" skriven av Anita Barker Andersson och Titti Axén Sonesson. Människor som blivit mirakulöst räddade och figurerat i svenska tidningsrubriker om änglavakt. Mycket läsvärd! Helt klart finns det änglar! Kvinnan som vaktade mina väskor var en av dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0