Deepak Chopra och skallerormar

 
I går kväll fick jag ett mail från Lori Tedder på McFarland, jag skulle fylla i litet uppgifter och varför man skulle köpa "Essays on Consciousness". Jag skickade in detta och får svar från en annan tjej på förlaget, att hon arbetade nu med detta, men allt tar tid så det var bara att vänta…  Grr… jag som trodde de skulle bli klara, så att alla medförfattare som skall på konferensen i Tucson i Arizona till veckan skulle få sina reklamblad. Vad gör man?     Jo, jag skrev ut ett reklamblad själv. Jag hade ju uppgifterna jag skickat till McFarland om alla 14 medförfattare och titlarna på deras uppsatser. Sedan skickade jag detta till medförfattare i Sudan, Kalifornien och New York samt Sverige. Jag fick svar med tack direkt från menas Kafatos, han som är vän och medarbetare till Deepak Chopra. "Thanks Ingrid. The best thing for you would be to talk to Deepak yourself at Tucson".     I år firar konferensen "Toward a Science of Consciousness" 20 års jubileum och det är ju här som intresset finns! Universitetet och konferenshotellen runt omkring är fullbokade av människor från fler än 60 länder. På påskdagens morgon åker jag, 03,55 går bussen från Årjäng…( fy, för attan så tidigt) men det skall bli roligt att träffa dem alla.     I år kommer min dotter med också och nu har jag beställt biljetter till oss båda, så vi slipper mötas i Chicago, som vi gjorde för fyra år sedan. Men det gick bra det med…     Jag skall ha min poster med också. Det blir en pappersrulle som jag kommer att ha under armen och inte vågar släppa ifrån mig. På flyget får den som vanligt ligga mellan flygstolarna så att jag inte skall glömma den… För säkerhets skull har jag en mindre plansch hopvikt i fickan på resväskan. Och en ny poster har jag varje gång… fast i år har jag bara kopierat in epigenetiken i den gamla. Ja, litet får man förenkla. Det räcker liksom till i alla fall.     För min del blir det nu litet paus från FB, det är liksom dyrt att vara uppkopplad från USA och sedan måste man ju översätta två gånger från värmländska till svenska och engelska samt vice versa. Men huset här hemma står inte tomt även om frun är borta. Mannen, Tigra, även kallad Findus, och 31 Highland Cattle är allesammans vakthundar.     GLAD PÅSK önskar jag er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0