ner kommer man alltid...


Denna vecka har jag varit i Draknästet. Tre ambassadörer för kvinnors företagande fick agera jury när elever för Thoren Business School skulle lösa en uppgift. Det var inget lätt uppdrag! Alla elever hade löst uppgiften på litet olika men mycket kreativa sätt. Vi utsåg dock en vinnare.
Men jag har ju sluttampen kvar av min resa till Holland…
Klockan blev 11 på kvällen innan jag var duschad och ”packad” och kom i säng för att vakna kl fyra. Grr… Efter min stroke för 15 år sedan behöver jag sova, ganska mycket t o m.
Men, man får väl vara glad att man är som man är när man inte är som man skall!
Kl 6,40 stod taxin utanför hotellet. Ett par till skulle med. Taxichauffören ville ha nio euro men hade ingen växel att ge tillbaka på min 50 euro sedel. Jag hade åtta euro löst men han skulle ha nio. Till slut fick han växla i en affär, men det var trappor att gå nedför och uppför på stationen. Väskan kändes blytung. Det var liksom inte gjort för den som har en ”heavy suitcase”. Jag slet och fick sällskap med en tjej från Sydafrika. Hon undrade om vi var framme i Schiphol, men det var stationen före.
Vad många flygplan det var från KLM! Äntligen SAS!
Köpte tulpaner (av trä) i Amsterdam samt litet godis som presenter. Boardingen var försenad. När flyget skulle gå fanns fortfarande ingen där… Men äntligen… en svensk och en norsk pilot skulle köra hem. ”Om 10 minutter är vi på bakken”, säger norske piloten i högtalaren, när vi närmade oss Oslo. Det lät ju betryggande! Ner kommer man alltid!
Fick vänta på Gallerian Oslo, men vad gör väl det! Är otroligt nöjd med min konferens!
Bra reklam för mina böcker som sålts alla dagar på konferensen! Många vetenskapsmän hade ju gett ut böcker i egen regi men jag hade ju fått ”Aspects of Consciousness: Essays of Physics, Death and the Mind” utgiven av McFarland i North Carolina USA, och har ett kontrakt på ytterligare en bok ”Essays of Consciousness”. Ja, jag kände mig faktiskt som en riktig FÖRFATTARE!












.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0