Indienresan

Har litet tid över på Arlanda flygplats…
Maken skjutsade mig till tåget i Karlstad, men jag tyckte att det var så kallt ute så jag hämtade en extra tröja och drog över kappan. När vi kom förbi Persbyn kom jag på att jag glömt kavajen, så det blev bara att vända.
Vi kom till Karlstad i god tid, bra det, går in på stationen och tittar på tavlan med ”avgående tåg”. Mitt tåg var ”ersatt med buss till Stockholm”. Tågen går inte längre som tåget! Maken vägrar tro att det är sant, han frågar en dam också som bekräftar det hela. Så var det alltså! Letar upp bussen, sätter mig fram och bussen går faktiskt raka vägen till Stockholm. Tåget hade rasat ihop under natten, fick vi veta av värdinnan som bjöd på smörgås till första klass. Jag frågade chauffören vilken tid vi skulle vara framme – ”om fyra timmar”, blev svaret. Jag tänkte att det är säkert tilltaget med marginal, så jag ringde min frisör på Cityterminalen och talade om at jag blir litet försenad men kommer halv 12 och det gjorde jag.
Klockan 13 var jag färdig, det var då jag skulle vara på ställe nr två. Ringer och talar om att jag blivit försenad, jodå det går bra. Taxin från Cityterminalen tar 330 kr! Taxin till ABA kopiering, jag skulle ju kopiera min poster också, tar 130 kr. Hmm…
”Går inte idag”, säger den litet äldre mannen på ABA. Jag talar om att jag skulle flyga till Indien 17.30 och efter litet bönande gick det faktiskt. Taxi från ABA, vid Wennergren center, till Centralen runt 130 kr. Nästan 1700 kostade kopieringen, men ABA är de enda som kan göra så stora kopior i färg.
Hämtar ut väskan, som var kvar hos frisören och tar Arlanda Express till Arlanda. När jag kommer till Arlanda och lämnar in min väska, men skall visa upp mitt pass blir det reaktioner, jag har ju inte Visa stämplat i passet. Jag har ju bara passansökan! Och jag som varit litet orolig för Visa, jag hade försökt maila och ringa till Indiska Ambassaden, utan framgång! Killen ringer efter sin chef…
forts.följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0