Kokosnötter i liggaren och erbjudandet

Nu går vi mot mörkare tider, som min son sade en midsommarafton för några är sedan! Men det är sommar och "vintern" är i alla fall grön!

Jag har ett par avsnitt kvar från Indien, bl a om "helkroppsmassage" och "kokosnötter". Nu kommer erbjudandet jag fick!

In kommer portiern och erbjuder helkroppsmassage. –Är det på hotellet? –Nej, utanför. Jag tackar vänligt men bestämt nej och säger att jag skall gå och lägga mig för jag skall upp tidigt. Återigen, när jag klätt av mig för att duscha, knackar det på dörren. Sveper in mig i en handduk. Det är givetvis portiern igen som nu skall ha numret på TV boxen. Han skriver länge och väl och sen frågar han återigen om jag inte vill ha helkroppsmassage. Nej, tack!!!!!
Sover skönt sedan luftkonditioneraren är inställd på litet svalare. Vaknar och beställer frukost direkt för det brukar ta litet tid… är resklar och checkar ut 08:10. En man (researrangören på hotellet) kommer och föreslår taxi för 650 rupies, nej, jag vill åka Airport Express, den snabbaste vägen till flygplatsen! En äldre man kommer och talar om att jag skulle ge Tuck-tuck föraren 200 rupier så skulle han köra mig till en buss. Jag hade ju förut checkat av stationen och skulle givetvis ha gått till Airport Express om det inte varit för mitt tunga bagage!
Tuck-tucken kör åt fel håll! Stannar och frågar några engelsktalande ungdomar och gör sedan en sväng och en sväng innan han kommer åt rätt håll. Oh, vad långt! Kommer han aldrig fram! Jo, till slut kommer han till Airport Express. Där får man gå igenom tullen. Jag har packat lock-tången i fickan på resväskan, för det var ju den de anmärkte på när jag kom. Men nu säger de ”glas”. Jaha, var det de små whiskyflaskorna? Nej det var längre ner i väskan. Det var palmrötterna de såg på röntgen! Gud hjälp mig! Detta går nog inte bra! Jag förklarade att det var kokosnötter och rev upp påsarna, till den sista. De klämmer och klämmer och diskuterar. -To eat? Yes! Så får jag skriva upp mig i liggaren: ”Ingrid Fredriksson, kokosnötter”.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0