Deepak Chopra och Menas Kafatos

Jag var litet skärrad inför svaret, när jag skickade ett e-mail till David Alff på McFarland och presenterade manuskriptet till en uppföljningsbok till ”Aspects of Consciousness”. Hur skulle det gå? Tänk om de inte var intresserade? Jag kände ju ansvaret inför alla dem som skrivit utmärkta kapitel också.

Tack och lov, McFarland var intresserade! Men de ville ha ett mellanrum mellan böckerna så att den nya boken inte skulle störa den första, eftersom boken var en uppföljning av denna, vars försäljning kommit igång ganska bra. Ja, jag drog verkligen en lättnadens suck, nu är det bara att tala om för de medverkande att deadlinen är framflyttad några månader. Då hinner jag ju träffa Menas Kafatos i Indien också. Professor Kafatos är en av de många som deltar i andra upplagan av ”medvetandet”.

Jag skall givetvis ta böcker med till Indien också, där jag kommer att träffa Deepak Chopra med flera kända personer. Ja, jag kanske måste ta någon med på resan för att utnyttja dennes bagageutrymme! Jag har fått tid för en posterutställning om ”Does consciousness and electrons exist in water – a necessity for all forms of life”.

Det blev ingen talartid, som i Hongkong, men det var kanske lika bra det! När man skall svara på frågor måste man ta tillvara alla till buds stående knep som ”kan du upprepa frågan” osv. Nu behöver jag inte tänka på det – om ingen ändring kommer förstås! Och sedan får man omprogrammera sig – från värmländska till svenska till engelska. Men den dagen – den sorgen. Nu glädjer jag mig åt de svenska framgångarna på skidor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0