Tokmaja på konferenser

Solen tittar fram litet räddhågset bakom några moln, men det känns i alla fall som om ljuset kommit tillbaka! Jätteskönt!
I dag har jag skickat in ett abstrakt till SAND konferensen i Europa 2013. Jag kunde bara inte låta bli, för på talarlistan fanns Pim van Lommel, kardiologen som skrivit om nära-döden-upplevelser och vars bok sålts i fler än 100 000 exemplar. Jag bad honom skriva ett kapitel i Aspects of Consciousness, men han hann inte med för allt resande och alla föreläsningar han hade. Där fanns också Elisabet Sahtouris, som tillsammans med Amit Goswami, en av författarna i Aspect of Consciousness, varit på en konferens med Dalai Lama och som jag träffade på SAND konferensen i San Francisco. Menas Kafatos vars bok jag fick i Arizona, Menas är också en av författarna till uppföljningsboken ”Aspects of Consciousness II” och slutligen var det Susan Blackmore, en av författarna i Aspects of Consciousness. Susan kramade om mig när vi träffades på hemväg från dansen i Arizona.
Jag skrev också att jag ville bli talare på konferensen – tokmaja som jag är! Jag kunde ju ha nöjt mig med en poster, som jag skall ha i Indien. Och jag vet ju över huvud taget inte om jag skall anmäla mig till SAND i Amsterdam som skall hållas i maj –juni.
Sen kom jag på hur jag skall göra med böckerna jag skall ha med till Agra. Jag skickar dem före i ett paket! Så slipper jag dra på dem, det brukar ju räcka med min vanliga packning. Litet orolig är jag också för visumet. Emailade till Indiska ambassaden och frågade men har ännu inte fått svar om det duger det jag har emailat in. Sedan blir det knappt om tid i Helsingfors och rörigt när man kommer fram. Tåget rekommenderas, de har ju en motsvarighet till Arlanda express så man kommer till järnvägsstationen i New Delhi, sedan är det nummer på alla tåg och att lista ut rätt nummer kanske inte är så lätt. Men jag kommer till Delhi på morronen så jag har ju hela dagen på mig… Ett äventyr kommer det att bli!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är väldigt imponerad!!!

Svar: Tackar, tackar!
Ingrid Fredriksson

2013-02-08 @ 23:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0