Till Marja - det blir roligare

Det kom ett email i veckan, förlagschefens hem hade brunnit upp. Förmodligen hade det blivit kortslutning i någon julstjärna inne på kontoret. Jag blev chockad när jag blev av med väskan i Kungsträdgården, det var ju så mycket man saknade, men att bli av med hela sitt hem måste vara fruktansvärt. Boklagret var dock intakt, så ”Rosa” har nog klarat sig… liksom ”Det finns ingen död” och ”H2O Bara vanligt vatten”.
Ja, hur går man vidare efter att ha förlorat hela sitt hem? Tänker på min väska som numer kanske ”går på Malmskillnadsgatan”, ja, litet smink fanns ju med och en paraply och hårgrejer, men anteckningarna om kvantfysik och regler för fastighetsvärdering har de förmodligen inte så stor användning för…
Det är också mycket inbrott i trakterna där jag bor. Den här trakten har numera blivit hemsökt av objudna gäster. Lanthandlaren varnar regelbundet på facebook om misstänkta bilar av utländsk härkomst, och befolkningen har upprättat ett civilgarde. De turas om att åka på bevakning nattetid i samarbete med polisen förstås. Det är korridoren längs E18 och närheten till Norge som gör oss så intressanta här.
Annars går det mot jul nu i en takt som är mer intensiv än någonsin. Väntar fortfarande på några uppdaterade kapitel till boken. Deadlinen kommer allt närmare och närmare… I dag har jag kokat lingonsylt för att få litet plats ledig i frysboxen till stora matbrödsbaket. Men till torsdag skall jag släppa alla bekymmer för då skall jag till Marja i Myrom och signera böcker. Rosa skall förstås med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0