Staffan Ander och Alf Pröysen

Nu har jag varit i Myrom, det riktiga Myrom, Marjas gamla ateljé, där Inger Bergström nu målar härliga tavlor. Marja hade med sig tavlor, julkort, tallriksunderlägg - ja allt som är värt att ha och så hade hon Alf Pröysens gamla träskopa med sig, full i choklad och godsaker.

Staffan Ander var också med och signerade sin bok "Godmorgon 2014". han kunde inte riktigt förstå att det kunde komma så mycket folk "mitt ute i skogen". För folk var det!

Dan sålde korv, kokad enligt konstens alla regler - och jättegod var den, sen bjöd han på kaffe, glögg och pepparkakor och sedan blev vi inbjudna på mat av Inger Bergströms man. Ja, det var minsann kockarnas dag också!

Det var ett lotteri också med en tavla målad av Inger Bergström och en tavla målad av Marja i Myrom. Kan ni tänka er, jag vann tavlan av Inger! TACK!

I dag ringde Marja och bjöd mig till Fjöle den 19 december. Då har hon öppet hus och då skall förstås jag och Rosa dit. Jag är så tacksam mot Rosa, hon har verkligen blivit hedrad, min barndoms ko som mamma och pappa fick i lysningspresent en gång för himla länge sedan. Alla som har köpt den rekommenderar den och så är det ju en helt sann bok, en sagobok för alla åldrar.

När Marja signerar ritar hon en ny tavla i varje bok. Helt enastående! Det är bara att beställa. Killarna föredrar i regel en traktor och då ritar Marja det hur enkelt som helst... ja, det är ju inget som är svårt bara man kan det. Och Marja hon kan hon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0