Deepak, rim och lim

Revbensspjällen i ugnen och äntligen dags för litet julblogg mellan email världen över.
Man blir ju sittande framför datorn när man skall julstöka och vara litet social.

Sent i lördags kväll, när jag höll på med finbaket, fick jag ett email från professorn i Kalifornien, som skulle bidra i boken. Och så hade han pratat med Deepak Chopra som skulle skriva förordet.

Ja, de sista småkakorna blev litet "välgräddade.."

Detta email var en verklig julklapp! Annars är det mesta sig likt. Jag och Rosa har varit på Värmlands minsta konstmuseum,hos Marja i Fjöle. Jätteroligt!

Regnet det bara öser ned... något ovanligt julväder, minsann... Tomten får nog ha regnkappa och gummistövlar på sig i år.

Javisst ja, jag har ju rimmen kvar! Ingen julklapp utan ett rim. Får se nu "Denna får du prova nästa vinter, när det blir snö och skidan slinter". Ja, det får duga till kälken...

Sen har jag köpt en massa Trisslotter. "Jag orkar inte skriva något rim, men har du litet lim, kan du klippa och klistra fram din kova. Du får i alla fall mat och husrum kan jag lova". Med detta önskar jag alla läsare EN RIKTIGT GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0