Tornsvalor och nioårscykler

Tornsvalorna har åkt till Egypten... Sommaren lider således mot sitt slut... men ett par var kvar längre än de andra. Det berodde på en sent kläckt unge. En vecka efter att de andra åkt försökte han sig på en flygtur, men fick allt försöka många gånger innan han hittade rätt öppning hem igen men dagen därpå var också han borta...

Jag var ju inte klar med SAND-konferensen...

Gerald Blommenstein var talare före mig. Han höll ett mycket insatt tal. Efteråt, vid middagen berättade han att hans liv varit indelat i nioårsperioder. Mycket intressant! När jag frågade om vad nästa fas skulle bli, skulle han lämna detta livet. Men han sa det med ett leende.
Menas tal fick avsluta dagen. Och så förstås ett samtal med Menas, där han frågade om sitt kapitel i ”Essays of Consciousness”, hur långt det skulle vara, deadline och sådant. Han skulle också fråga Deepak Chopra om ett förord och ville ha ”paragrafer” till honom. Ett handslag fick avsluta.

Söndag gick jag till Rupert Spiras meditation. Jag ångrade att jag inte gjort det alla dagar. Sedan var jag publik i ett TV program med Elisabet Sahtouris som spelades in.

Jag kollade mina mail. Ett e-mail från Alexander Graur – med ett nyskrivet kapitel om musikterapi till min nya bok. Jag svarade och tackade. Sedan var det ett mail från William Brauds änka. William Braud var ju den av deltagarna i ”Aspect of Consciousness”. Hon tackade för deltagande och ville vänta med att ta ut sin royalty tills det blev litet mera. Jag förstår henne. Mina ögon tårades när hon beskrev hur hon saknar sin man. Det var ju William Braud som föreslog att jag skulle kontakta McFarland, numera mitt förlag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0