Föredrag med avbrott

Också Pim van Lommel, kardiologen från Holland, vars bok sålts i mer än 150 000 ex. hade en ny framsida till ”slidsen” daterad SAND 1 juni 2013. Pim pratade naturligtvis om nära döden upplevelser NDU. Man bara kände att här har vi en jättefin människa och en fantastisk talare. Pim berättade att på en stor konferens för kardiologer hade en kardiolog förargat ställt sig upp och sagt ”Det där är bara struntprat, jag tror inte ett ögonblick på detta. Därefter reser sig en annan man och säger: ”Jag är din patient, och du är den siste jag skulle berätta detta för”.
Efteråt bytte jag böcker med Pim. Jag har ju alltid varit ”överlastad” på konferenser och fått avstå från Pims bok. Nu blev den min!
Lördag skulle jag hålla mitt anförande. Hur skulle då detta gå? Rummet blev fullt av folk. Jag hade pratat om Nobelpristagaren Luc Montagnier och vattnets minne. I vår kropp finns det 100 trillioner celler (en etta med 14 nollor) och vår kropp består till 2/3 av vatten.
Just som jag sagt ”att livet är en illusion” blev det något fel med strömmen, så mina bilder försvann från tavlan. Men det var tydligen likadant i alla rum. Då skulle man passa på att svara på frågor och en man frågade om jag ansåg att varje cell har ”mind”. Ja, vad svarar man på detta… på knackig engelska… nej det var inte lätt att svara på, vi svenskar har ju ingen bra översättning för ”mind” heller, men jag fann på råd.
-Vad tror du själv? Frågaren pratade i fem minuter – tills strömmen kom tillbaka. Han kom efterårt och sa ”så skulle aldrig Susan Blackmore ha gjort”. Många kom också och tackade mig för ett bra tal. Om det var av ren artighet eller om de verkligen tyckte att det var bra vet jag ju inte… Men roligt var det!
På kvällen gick jag som vanligt vilse i skogen…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0