I Indiska tullen

Paketet med mina böcker, "Aspects of Consciousness: Essays on Physics, Death and the Mind" som jag skickat för 20 dar sedan hade ju inte kommit! Ser ett postkontor mitt emot universitetet. Går dit och frågar i luckan. Nej… jag ombeds komma in… i ett kontor som påminner om den gamle bankkamreraren i Årjäng, ”Pissen” och den kammare där han huserade. Det var bara det att det såg 100 år äldre ut. Papperslappar och damm på golvet, en dator som såg ut att vara från Returns elektronikåtervinning. Och liggare med fransiga pärmar. Det såg ut uråldigt ut! Två killar skulle ta hand om mitt bekymmer. Man kommer med ett platt paket, men nej mitt är större. Till slut får jag låna den gamla datorn och skall mejla till min datason och fråga när det är skickat. Men killarna frågar om jag är gift, hur många män jag har och om min man är ung eller gammal. Ung, svarar jag! Men litet skärrad är jag allt när jag mejlar till sonen…

Får dock svar att de har kollat med avsändningslappen och det visar sig att bokpaketet är fast i indiska tullen… Okej, det är bara att hoppas att jag får det innan konferensen är slut!

Nästa dag fortsätter det med öst – väst. Talare är bl. a. John Hagelin, en av medförfattarna till ”The, Secret”, den fantastiska storsäljande boken, som jag har på mitt skrivbord.

Menas Kafatos har sin fru med, en ung söt koreanska. Menas talar så att man inte blir nervös av att höra på honom, det blir man ju av en del talare… På torsdag följer ett förträffligt föredrag av Jack Tuszynski, där han talar om att nu är det möjligt att skräddarsy mediciner mot cancer och andra sjukdomar –vi är ju alla olika individer. Min fråga när detta skulle bli en möjlighet för alla och envar hann jag inte ställa klart innan Jack svarade vad jag inte hunnit uttrycka, att detta är en politisk fråga, det behövs ett systemskifte först… Att ändra systemet är kanske lättare sagt än gjort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0