Bland marknadsstånd, kor och cykelrikshor

Chauffören frågar efter vägen, får mitt kvitto och ringer och sedan kör han raka vägen till hotellet. Checkar in och får mitt rum. Indier bär upp väskan. Det fanns varmvatten men inget kylskåp och ingen varmvattenkokare. Oh, vad skönt jag är framme! Men min telefon fungerar inte här! Faceboken tycks fungera, försöker förgäves slå av, men det går ju inte. Nu kommer jag att få vara rädd ända tills räkningen kommer. Det kan ju kosta upp till 100.000 kr att vara uppkopplad från Asien… Huvaligen!!!!!
Går ut på gatan, bland kor och marknadsstånd och tar en cykelriksha till universitetet där en trevlig dam i bil hjälper mig att registrera mig så att jag får ut både namnlapp och broderad väska ”Toward a Science of Consciousness 2013, Dayalbagh Institute” osv. Hon kör mig sedan tillbaka till hotellet där jag duschar och somnar gott.
Söndag morron på universitetet i Dayalbagh klockan halv åtta får jag hjälp av volontärer att hänga upp mina postrar, min bok ”Aspects of Consciousness: Essays on Physics, Death and the Mind” och mina visitkort.
Rätt mycket folk, de flesta håller med, en säger att vi har precis samma uppfattning, någon frågar efter protein – som jag borde haft med på min poster men det blev litet trångt. Jag måste fördjupa mig mer i proteinet och proteinbildningen och ta med detta i mitt föredrag i Holland i maj-juni. Jag fick ju meddelande att jag hade antagits som talare till SAND konferensen och detta kom kvällen innan jag skulle åka till Indien! Det var ju föredrag samtidigt med posterutställningen men Russell Hebert tyckte att det var tortyr att lyssna på föreläsaren p g a dennes dialekt, ”painful”.
Dagen därpå hade Stuart Hameroff sitt föredrag. Det mesta hade jag hört några gånger tidigare, men det var några nya bilder med! Men det är på det här viset de gör, de stora föredragshållarna, de har sitt föredrag klart och sen kör de repriser på detta på nya ställen. De gör inte som stackars jag, försöker ha något nytt för varje ställe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0