Älgjakt, abstrakt och anslutningsavtal

Anslutningsavtalen droppar in till vårt nya fiberbredband!  Det är nu utstakat och den 15 oktober börjar det att grävas, antingen här eller i också i grannbyn där vår duktige områdesrepresentant huserar. Själv har jag deltagit i en tävling om ett Santex uterum. Det var spännande , ett tag var det min bild som ledde, nästa stund växlade det mellan tredje och femte plats, men innan det bröts på natten hade mina konkurrenter fått övertaget. Nu skall frågan om vem som skall få ett nytt uterum avgöras av en kommitté. Så än har jag inte riktigt gett upp! Jag vill dock rikta ett stort TACK till alla som röstade en 5:a på min bild!  

I går gav jag sorkarna mat. Jag planterade en massa tulpanlökar… men man kan ju glädjas av att se på de fina bilderna på förpackningarna! Det har jag gjort! Det blir väl de enda tulpaner jag får se…

I dag har jag jagat älg, ja jag skjuter inte själv, men årets älg sköt min kusin, sedan vi hört den och skrämt fram den. I år gick älgjakten fort och bra. Jag hörde på skottet att det var kusinen som skjutit, han är en duktig skytt som tog älgen med ett skott. I vanlig ordning var det sedan ett kontrollskott i huvudet. Nu blir det litet tid över till Abstractet till ”Toward a Science of Consciousness”, som skall vara insänt före den 15 oktober.

Men jag har väl blivit ett år äldre sedan i fjol för trots att jag sprungit uppför backar tyckte jag det var kämpigt att gå, över slätthyggen, uppför berg och så vidare… Blött var det också, fortsätter det så här får man väl ta flytväst på sig ett annat år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0