Non-lokal universe och Blondie

I fredags kom Maja, Blondie, Miss Piggy, Tingeling, Ida och Kajsa. De var samtliga av rasen Highland Cattle och eftersom betet de egentligen skulle till inte var klart, kom de till en hage nära huset. Under  två björkar blev direkt deras favorittillhåll. Visst är det roligt när korna har namn och inte bara ett nummer i örat. Deras förre ägare hade också skickat med färdkost, spannmål att ha på resan från Katrineholm. Visst är det härligt med sådana djurägare!

Denna  vårvecka har jag inte hunnit skriva så mycket, men jag lever verkligen på minnet av min tid i Tucson. Och kan ni tänka er att Stanley Krippner kände igen mig! Helt otroligt!  Jag hade nästan på läppen att fråga honom om han hade lust att skriva ett kapitel i min nästa bok, en uppföljning på ”Aspects of Consciousness: Essays on Physics, Death and the Mind”, men det blev inte av. Sedan frågade jag Daryl Bem och då sade han att han höll på att skriva för Stanley Krippner!

Sedan fick jag ett ja till att skriva ett kapitel från Menas Kafatos, som också kom och lämnade sin bok ”The Non-Lokal Universe , the New Physics and Matters of the Mind”. Spännande! Jag började på den vid poolen i Tucson… men vart tar tiden vägen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0