Lynne McTaggart, Edgar Mitchell och Russell Targ

-Men, det är ju samma människor som jag har i min bok, William Braud, Russell Targ, Edgar Mitchell, Karl Pribram och Marilyn Schlitz, tänkte jag efter att ha börjat läsa den prisbelönta journalisten och författaren Lynne McTaggarts bok ”Fältet”.

Ja, ”The Intention Experiment” är ju nyare men ”Fältet” var översatt till svenska och således litet lättare att läsa för den som är född svensk. Det är en mycket läsvärd bok, populärvetenskapligt skriven och lätt att förstå även för oss som inte har någon professorstitel i någon av de ingående vetenskaperna. Det är ju detta som är så bra med tvärvetenskap, f. ö. nästan ett måste för att inte bli fastlåst i sitt eget fack.

Men varför har Lynne McTaggart interjvuat bl a Russell Targ och Hal Puthoff och skrivit massor om dessa, men inte ett enda ord om Remote Viewing? Det var ju detta som var grunden till SCANATE, det som CIA satsade ett antal billioner dollar på, allt för att förekomma ryssarna.

Om SCANATE ( SCANning by CoordiNATE)har jag skrivit i ”The Power of Thought” och Free from dangerous stress”.

Såväl Russell Targ som William Braud har också skrivit var sitt kapitel i min nya bok ”Aspects of Consciousness: Essays on Physics, Death and the Mind”.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0