Karl Pribram och rum på konferenshotellet i Tucson

Idag ville jag inte gå in från ljugarbänken. Solen sken och både hackspettar och spillkråkor hamrade i den gamla lönnen. Marskråkan skrek, och när kråka har skreke är fläsket speke, sa man förr. Riktigt gammaldags spicket fläsk, det var allt gott det! Gärna med litet färsk gräslök till.

I går kväll fick jag ett e-mail jag hade väntat på, ett rum var bokat på Loews Ventana Canyon Resort i Tucson 10 nätter i april. Men det stod att det var ett grupprum. Jag undrade först vilka andra jag skulle dela detta rum med, men så kom jag på att det var för att rummet var tingat för konferensen Toward a Science of Consciousness. De har bytt hotell nu till ett hotell i utkanten av Tucson, nära naturen, öknen med kaktusar. Utsikten blir nog fin och ovanlig – antingen med pool, blommor och planteringar eller med jättekaktusar.

Jag brukar ha tur med rummen, ja i Hongkong såg jag faktiskt universitetet konferensen var på från mitt fönster, och i Arizona brukar jag ha utsikt över poolen. Jag kommer ihåg hur jag såg att någon som liknade Karl Pribram var nere och tog sig ett dopp och när jag kom ned var det faktiskt Karl Pribram. Vi träffades första gången på Red Bulls restaurang i Salzburg där jag tog ett foto av folket på motsatta sidan bordet och nu fick jag prata med honom här. Undrar om han kommer med denna gång?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0