Du är väl inte i Amerika? Jo.

Jag ringde och frågade när det viktiga mötet skulle äga rum. Den 10 april, blev svaret. Jag ville inte säga att jag inte kunde den dagen, men en viss tveksamhet hördes väl på rösten.

-Du är väl inte i Amerika den dagen, sa min man.

-Jo, sa jag, det är just vad jag är.

Jag brukar inte tala om när jag skall åka på konferenser för långt i förväg, men nu var det liksom dags att göra det. Litet abrupt kanske, men nu blev det i alla fall gjort.

I dag har jag också e-mailat min Poster till konferenshotellet. Vi var rekommenderade att göra så. Sedan har jag beställt shuttle service från flygplatsen till hotellet, det brukar jag aldrig göra men jag kan ju spara någon krona på det och sedan kanske det är flera konferensdeltagare som kommer med samma flyg. Vi får se... Jag får i alla fall komma ihåg att jag skall gå till "Stagecoachen" och inte bara ta en taxi när jag kommer fram.

Sedan måste jag försöka bli klar också med nästa moms - jag har momsdeklarerat för januari i dag - och deklarationerna, det är ganska många jag har att göra så det kan vara en fördel att ha det mesta avklarat innan jag åker på påskdagen. Men nu börjar isen bli borta också på den leriga byvägen, så jag borde nog försöka mig på en liten joggingtur också. Vattenflaskan är på plats...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0