Vattnets minne och väntans tider

En sommar i väntans tider.  Ja, jag väntar ju på att McFarland i North Carolina skall trycka min bok ”Aspects of Consciousness”, som skulle vara tryckt den 18 juli men som blev fördröjd av att de, tack vare mitt index,  hittade några rader som varit med i en annan bok. Oj, oj, sicket ståhej det blev med ”permissioner” och allt! Men nu fick jag ett e-mail att allt sådant är klart så nu har väntans tider har infunnit sig igen.

Försöker göra något nyttigt under tiden och nyttigt för mig handlar såklart om medvetandet. Allt liv är ju egentligen ett mirakel! Och mycket tycks bero på vattnet, förutsättningen för allt liv. Vi består ju till ungefär två tredjedelar av vatten men kroppen kan inte transportera vatten mellan cellerna utan hjälp av elektrolyterna, d v s laddade molekyler. Livet i kroppen skapas genom kommunikation mellan atomer och molekyler som kommunicerar genom att ge och ta emot elektroner. Detta flöde, en svag elektrisk ström, är den livsgivande energin som ligger bakom cellförnyelse och andra livsviktiga processer. Allt går ju med elektricitet – även vi, mina vänner!

Ja, det är sådant jag funderar på när jag nu går i väntans tider. Jag blir också mer och mer övertygad om att Nobelpristagaren Luc Montagnier har rätt när han säger att vatten har ett minne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0