Consciousness och Internet

Så är då indexet och div. rättelser för ”Aspects of Consciousness” skickade till McFarland. För texten på omslaget la jag till att jag åker på konferenser världen över och sedan tog jag med ett foto av Karl Pribram, Henry P. Stapp och Patrik Heelan, som jag tog på konferensmiddagen på Red Bulls restaurang i Salzburg 2007. Den bilden plockar väl förlaget bort, men man måste ju försöka!

Till indexet gick jag gick igenom boken sida för sida och vet ni på hur många sidor ”consiousness” var med?  Jo, på hela 80 sidor och då var det ju många gånger på en del sidor, så det är verkligen en bok om medvetande!

Nu är det juli och då har jag ju lovat skicka en påminnelse till Menas Kafatos också. Han skulle ju vara på resande fot hela juni månad, men när han kom hem har han lovat att skriva en uppsats för ”Aspetcs of Consciousness II”.  Den boken flyter på bra, tycker jag och jag har ju så duktiga medförfattare, som bara levererar och levererar! Det är verkligen stimulerande att ha ledande vetenskapsmän och författare från hela världen till sin hjälp!

I går var jag på bröllop, det var min kusin som hittat sin like på Internet. Hade min mor levat så hade hon säkert skrivit en dikt till brudparet:

Internet är allt en märklig grej,

där kan man hitta kille eller tjej.

Ni tokiga ungdomar på gamla dar

då de flesta har, och vet vad de har,

 går ni till prästen och fixar festen.

Ni har ju redan barn och barnbarn och resten.

Vi dröjt med presenter -skall detta hålla?

På Facebook vi brukar kolla.

Är det ett skämt eller drar ni verkligen jämt?

Minsann, minsann, så ser det ut,

så vi säger skål för ett lyckligt slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0