Deepak Chopra och de andra i Tucson

Nog känns det som våren alltid med strålande sol och fem grader varmt! Visserligen är det för tidigt att bli vår ännu och det blir säkert bakslag på detta men annars börjar man faktiskt tro att man övervintrat.

I dag fick jag ett meddelande att flygtiderna ändrats mellan Houston och Tucson, då tjänar jag mindre än en timme i flygtid på att inte åka till Los Angeles och byta, och den flighten var ju bra mycket billigare…  Men det är ju ett tag kvar till påskdagen, så de kanske hinner ändra igen. Jag vill ju gärna vara med på första passet på morronen när Alexander Graur har sin ”Neuroscience of Music”. Graur kommer från Italien och har skrivit ett kapitel till Consciousness II.  En annan medverkande jag kommer att träffa är Susan Blackmore som skall medverka tillsammans med Deepak Chopra innan middagen på första kvällen. Susan Blackmore är ju medförfattare i ”Aspects of Consciousness: Essays of Physics, Death and the Mind”. Men vilken tid det tar innan den släpps! Det hade ju varit roligt att ha den med i april.

Sedan kommer jag att träffa en annan medförfattare vars kapitel jag har på mitt skrivbord, ”The DNA molekule is Autopoetic, Dynamic, Evolving, and a form of Consciousness. Och ytterligare en: Amna Al Fakani, professor från Sudan, som skall ha sitt kapitel klart innan det bär av till Tucson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0