Schrödingers katt

Mörker, mörker och åter mörker. Ja, en grå dag mellan lucia och jul kanske det inte är annat att vänta. Jag passade i alla fall på att skura trappan, ja just s k u r a, med borste och allt i dag för i morgon skall det frysa på och då går det liksom inte att söla med vatten utomhus.

I fredags, före snön, var jag och plockade litet mattlummer, jag har en känsla av att den har blivit fridlyst, men jag har plockat en ranka lummer till alla jular så det gäller nog inte mig.

Kan inte låta bli att tänka på fysikpristagaren och hans fina tacktal om Schrödingers katt. "Vad enastående att välja en katt, Schrödinger kunde ju lika väl valt en kackerlacka eller något men det blev en katt". Jag har faktiskt en bild av Schrödingers katt, som Jennifer Kanary Nikolova ritat som illustration till Aspects of Consciousness, men förlaget ville inte ha med dessa bilder.

Hela världen sörjer nu skolbarn i USA. Verkligen tragiskt, men det kanske i förlängningen kan komma något positivt ut också av detta. Kommer vapenlagarna att ändras?

Efter mörker kan det bara bli ljusare, så även i år! Och nu är det ju snart 21 dec 2012. Ni har väl läst Majakalendern? Vi går in i en ljusare tidsålder!smiley

Här kommer katten:

Nej katten ville inte i dag...

 

                     

                     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0