Mental träning

Vilken härlig första advent, egentligen! Decembersolen lyser och i dag är det ljust! Kattorna har kommit hem från sina sommarnöjen, vilket beror på att fritidsgrannarna som brukar mata dem med allsköns godsaker nu har bommat igen sina stugor och åkt hem till civilisationen. Jag vet inte om det hjälpt, men jag har i alla fall grälat på lilla Tigra för att hon dänger de andra katterna, Lilla Grå och Mini Fina. Fina är tredje generationen svarta katter i familjen. Jag har nu sett dem alla tre på trappan samtidigt, utan slagsmål.

Sonens Higland cattle har också kommit hem från sina sommarbeten. Stora och runda hade de blivit allesammans! Det är nog bra med litet sommar!

Själv har jag hunnit med i princip allt jag skulle veckan som har gått. Jag har också fått Lars-Eric Uneståhls jättefina kapitel till uppföljaren om Consciousness, ”The effects of Systematic Mental Training on Brain, Mind and Reality”. Jag måste säga att jag är mycket glad över detta kapitel! Jag skulle gissa att även elitidrottsmän och deras tränare kommer att vara intresserade av detta kapitel med helt nya resultat.

Nu väntar jag fortfarande på ett par kapitel innan jag kan sammanfatta ett ”proposal” till förlaget. Jag måste också skicka julkort till alla som skrivit i ”Aspects of Consciousness”, men färgskrivaren ville inte idag. Får väl fråga datasonen igen. Vår nya teknik är allt jättebra – när den fungerar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0