Nära skjuter ingen hare

Tornsvalorna kommer seglande in under hustaket och påminner oss om att än är det sommar. -Jodå, hela augusti är sommar i USA, svarade ansvarig på McFarland när jag efterlyste min bok.  Aspects of Consciousness  hade i alla fall gått till tryckeriet, så nu väntar jag på att den skall annonseras i nyutgivna böcker.  Sedan är jag långt på väg med uppföljaren också.

I TV är det utsändningar från OS. Och det var väl för väl att svenskarna tar ut medaljerna i förväg, annars hade det ju inte blivit så många. Det har ju varit nära flera gånger, men nära skjuter som bekant ingen hare. Men okända (för mig) namn dyker upp och kniper en och annan medalj. Just nu springs maraton av flickor med en faslig fart. Jodå, jag har ”sprungit” jag också, två kvällar i rad för nu skall jag på sammanträde två kvällar i rad. Vi får i alla fall vara stolta över våra svenska idrottsmän som försöker sätta vår blågula på plats!

Om vädret skall vi inte prata. Det är typiskt svenskt sommarväder. Eller väder, för det är inte så mycket till sommartemperaturer inte… Men jag väntar på sommaren… Det brukar jag göra tills fram i oktober, då väntar jag på nästa sommar. Man lever på hoppet. Eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0