Julklappspåsar och resande tornsvalor

Det kom ett paket... Jag tyckte först att killen som ringde sa, USB-minne. Jaha, tänkte jag, det är väl min som som har beställt detta åt mig. Men, det var ju mina böcker. "Aspects of Conscionsness: Essays on Physics, Death and the Mind". Jag åkte in till Årjäng och köpte vadderade påsar och frimärken och i dag när jag hade skrivit på ett tiotal och kommer till postlådan hade lantbrevbäraren redan varit här... Jo, jag har skickat iväg ett par böcker - en i en använd påse och en i en julklappspåse. Undrar vad han tänkte som fick en för tidig julklapp. Men så är det när man bor långt från all ära och redlighet. Russell Targ och de andra medförfattarna i USA och England skall i alla fall få sina böcker om än en dag försenat. Annars har jag litet dystert konstaterat att nu har tornsvalorna åkt till Egypten, så nu är sommaren slut, men i går var det "sommarens" varmaste dag och 20 grader på kvällen när jag pliktskyldigt sprang min mil. Jag blir ju på så gott humör av endorfinerna! Jo förresten, apropå tornsvalorna var det en unge som hördes flaxa med vingarna under taket. Han har nog blivit kvarglömd, trodde vi, men så får jag se att det var en tornsvala som var kvar och sedan blev det två och då förstod jag att resan snart skulle börja. Nu är det tomt... men till nästa år - i maj, kommer de tillbaka, våra vänner. Då kommer jag att vara ute och ta emot dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0