Svenskt vårväder och NDU


Nu är det vanligt svenskt vårväder, litet regn och kyligt. Men det är ju bra egentligen för då blommar inte våren över med detsamma. Skall på träff med kvinnliga företagare i Karlstad till fredagen men först skall jag berätta litet mera från Stockholm.

Pim van Lommel är en nederländsk kardiolog vars bok om nära-döden-upplevelser sålt i snart 150000 exemplar. Frågade honom om han inte nu kunde medverka i en bok om consciousness, medvetande. Det får bli en andra bok, en uppföljare, har jag kommit underfund med.

Lars-Eric Uneståhl, som jobbar med mental träning och som har tränat nästan alla framgångsrika idrottsmänniskor vi har och haft kommer att bl a att medverka. Och så har jag ju Edgar Mitchell och alla de andra som inte rymdes i den första boken.

Pim van Lommel ja, är den kardiolog som genom sin bok och sin forskning fört ut vetskapen om nära-döden upplevelser. Han berättade att han på ett möte blivit ifrågasatt av en annan kardoilog som rest sig upp och sagt: "Struntprat, jag tror inte ett ögonblick på detta". Men då hade en annan man rest sig upp och sagt: "Jag är din patient, och aldrig i livet skulle jag berätta något sådant för dig".

Det är som om patienter skulle känna på sig om läkaren själv haft en liknande upplevelse och då vågar de berätta, sade Pim van Lommel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0