Sir Roger Penrose

I veckan hörde jag göken. Nu är det bara tornsvalorna jag saknar. De brukar komma från 20 maj till första veckan i juni och stanna här i ungefär tre månader. Då är det sommar!

 

Men jag har varit litet trött denna vecka. Det beror kanske på att det tar tid att smälta allt jag hörde på konferensen förra veckan. Som Sir Roger Penrose, till exempel. Han hade vanliga overhead, som han ritat kvällen innan och visade på två overhead-apparater, som han växlade mellan. Han visade exempelvis Schrödingers katt, som både var död och levande.

 

Sir Penrose,  som är född 1931, hade sin familj med sig på båtresan från Stadshuset till Aquaria, där vi åt konferensmiddag. En son i sjuårsåldern och en ung fru. Hoppas att de gillade båtresan och maten! Peter Burton från Australien ville ha oss med när han anslöt sig till Penroses sällskap. Där gick i alla fall gränsen för min påflugenhet! Är man adlad av the Queen Elizabeth har man rätt att slippa sällskap man inte bett om!

 

Jag skall återkomma senare om Pim van Lommel, Peter Fenwick och de andra favoriterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0