Pinka på bränslestavarna

I dag är det vårdagjämning - natt och dag är lika långa - härligt! Nu har vi en härlig vår och sommar framför oss. Vårdagjämning, känslan blir liksom en lång fredagseftermiddag, då man har hela helgen framför sig.

I lördags var det fullmåne, så nära jorden hade inte månen varit sedan 1992, så man får väl vara glad att man inte blev alldeles mångalen. Jag försökte tänka positivt i stället - och jag tror det hjälpte!

Annars är det oro ute i världen, jordbävningar, tsunami och befarad härdsmälta i Japan. I SvD läste jag i Berglins lördag: " ...Man borde skicka Gaddafi till Japan och tvinga honom att pinka på bränslestavarna". Ingen dum idé!

Återigen har jag fått beställningar på Energi, beställningar utan namn och adress. Jag har utan reslutat försökt få reda på varför det blir på detta viset. Nu kan jag bara be er beställa igen, och för säkerhets skull maila namn och adress till [email protected] , så kommer boken inom ett par dagar! Energi är ju högaktuellt i dessa dagar! Och som en universitetslärare förtjust utropade: All energi samlad i en bok!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0