Greger - långt från Japan

Oh, vilken härlig dag! Åtminstone här i Sverige, långt från Japan med jordskalv, tsunamivågor och radioaktiva utsläpp. I morron är det ju Greger och Greger och Matilda kan ”bryta av” vädret som var 9 mars, 40 martyrer. Heja Greger!

 

Själv har jag haft fullt upp med min bok. Jag trodde ju att när man hade skickat manuset till förläggaren skulle det bli lugnt. Det blev precis tvärtom!  Russel Targ skulle på en resa men Elizabeth Raucher skulle göra de redaktionella ändringar som förläggaren ville ha. Sedan har jag fått ett mail där jag skulle ta fram uppgifter för att hjälpa till med marknadsföringen av boken. Jag har  beskrivit min bok på 100 ord, tagit med bilden jag tog av Karl Pribram, Patrik Helan och Henry P. Stapp på Red Bulls Restaurant i Salzburg och dragit ut de mest tankeväckande meningarna ur de 12 författarnas uppsatser. Som exempelvis Richard L. Amorsosos: ”Noetic Science is in radical opposition to current thinking in six main fields of scientific endeavor: Psychology, Biology, Physics, Cosmology and Computer science. You dear reader are witness to such a historical moment”. Ja, det var väl inte dåligt, läsaren blir vittne till en historisk händelse!

 

Albert Einstein hade ju en diskussionspartner, David Bohm och David Bohms diskussionspartner var just Karl Pribram. Därför är jag mycket stolt över att ha pratat med honom inte bara över middagen. Många av författarna refererar också  till Karl Pribram.

 

I morron skall jag till en ”Kvinnor-kan–mässa” på Tjolitta, vår lokal här i Sillerud. Jag har packat ihop mina böcker och litet annat jag skall ha med mig. Roligt! Sedan på måndag åker jag till Karlstad – bussen med ambassadörer och projektledare för kvinnors företagande går 5.45 till Stockholm. Innan skam har fått på sig tofflorna alltså! Sedan skall vi komma tillbaka på onsdag kväll, efter två händelserika dagar i Kungliga Hufvudstaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0