Kärlek, hälsa och sommar

Vad spännande när man vaknar på morronen – är det högsommar eller är det vanligt svenskt sommarväder? I går var det verkligen högsommar, även om termometern visade på 16 grader?!

Det var vara det att mottagaren låg nere i gräset och när den lyftes upp steg temperaturen åtminstone åtta grader.

 

Sådana här varma dagar driver det på blommor och växter ordentligt. I går kväll kunde jag känna doften av vildkaprifol på verandan. Underbart! Doften av kaprifol tillsammans med tornsvalans ski är liksom förenat med min barndoms sommarkvällar.

 

Älgen hade sin vana trogen varit och hälsat på mitt Ingrid Marie. Han hade dessbättre bara noppat litet grand i bladen på toppen. Nu är det staket som gäller!  Staket ja, de vackra Highland Cattle djuren är nu flyttade till en älginhägnad en bit härifrån. Men vi har allt varit och hälsat på dem. De mådde bra och hade massor med grönt att äta. Nu har vi bara tre tjurkalvar kvar här och jag tror att mammorna saknade sina söner. Åtminstone syntes detta på juvren, de var ju vana att dias. Medhavda godsaker smakade i alla fall gott, såväl äpplen som potatis och bröd.

 

Så har jag svarat Amna, kvinnlig läkare från Sudan, som mailat och frågat när jag ville ha min artikel. Amna brukar alltid vara med på Toward a Science of Consciousness konferenser. Första gången jag träffade henne var i Salzburg 2007. Sedan har hon varit med i Tucson och även i Hongkong.

Amna forskar om hjärtats sjukdomar och hur vårt psykiska välbefinnande påverkar hjärtat. Högst intressant! Men när frågade  läkaren hur man har det med hälsan och kärleken?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0