Smultron vid vägkanten

Smultronen lyste lockande röda på vägkanten i dag när jag sprang. Nej, tänkte jag, det är säkert vägdamm och avgaser på dem. Men i natt hade det ju regnat så inte var det något damm inte och så är det ju inte så mycket trafik heller så avgaserna kunde man nog leva med. Jag lyckas dock behärska min lust att stanna och plocka smultron genom att titta år andra hållet när vägkanterna blev för röda.

Hade fått ett tips av en författarvän och antecknat namnet på fysikern Dana Zohar när jag läste citat av henne i en bok i går kväll. Det är sådana där sammanträffanden jag råkar ut för, synkronicitet kallar jag det. Kanske en fysiker till att fråga om hon vill vara medförfattare i Consciousness II? Brian Greene brukar svara så snabbt, men nu har jag inte hört av honom, däremot har Edward Witten svarat att "han inte har något av värde att bidra med". Vem skall då ha det, kan man undra?

Det är ju momsdeklarationsdags nu igen så nu gäller det att bokföra i kapp och sköta om momsdeklarationerna. -Hur mycket får jag tillbaka den här månaden, frågar sonen. Han vet förstås hur man skall reta morsan. Jag försöker förklara att får han pengar tillbaka har det gått med förlust och det är inget bra. Själv har jag varit med om bådadera och vet mycket väl att skall man betala in en massa pengar i moms och avgifter, då går det bra. Får man moms tillbaka har man gjort stora inköp eller också går det mindre bra...

Nu är det i alla fall sommar - och det är bra!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0