Hirkumpirkum - för att bli glad

Skulle ta en springtur i dag. Då börjar det att regna så jag kände hur lättjan kom krypande. Nej men det regnar, då går det ju inte att springa. Men sedan tänkte jag efter, det duggregnade ju bara och det brukar vara rätt skönt när man springer.

Nattviolerna stod vid vägkanten, slåttergubbarna blommade och sedan var det stora röda smultron, väldigt frestande att stanna och äta. Ja,jag tog ett par stycken vid min vätskekontroll, d v s där jag har vattenflaskan gömd.

Man kommer så nära naturen när man springer på en liten grusväg, förbi några hus, men mest är det åker och skog. Blommorna skiftar hela sommaren, nu kommer johannesörten som man kan krydda brännvin med och få rött Hirkumpirkum. Det skulle de gamla ta en matsked innan de gick upp på morronen. Det var bra mot stelhet, sas det. Johannesört säljs ju också i tabletter på hälsokosten mot depression. Men man kanske blir gladare av Hirkumpirkum. Det är bara det att det inte smakar speciellt gott. Men det kanske är tur, för annars bleve man väl för glad kanske.

Tänkte när jag sprang på mitt nya projekt, Consciousness II där jag redan har rätt många författare klara. Gustav Bernroider från Universitetet i Salzburg skriver om fysik, men jag skulle ha någon mera. Då kom jag på att jag kan ju alltid fråga Brian Greene, som har skrivit "Ett utsökt universum" ,det gjorde jag till första boken men då var han så upptagen att han inte hade tid. Han önskade mig i alla fall all lycka med min bok. Ja, jag kom en bit på väg på flera sätt genom min springtur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0