Blackberries i North Carolina

Dagarna går allt fortare, men det är väl för att vädret är vackert, antar jag. Fick svar på mitt e-mail till David Alff på McFarland i dag. Jag hade frågat om varför inte innehållsförteckningen var med i reklamen för ”Aspects of Consciousness: Essays on Physics, Death and the Mind”. Jag har ju dessutom fått en ny katalog från McFarland där min bok var med, men det är ju inte en kotte som känner Ingrid Fredriksson från Sverige där borta i USA. Det står visserligen att ledande vetenskapsmän och författare har bidragit, men det skulle väl inte ha skadat att sätta ut namnen på alla dessa kändisar, tyckte jag.

 

David svarade att när boken kommer ut ( i september) kommer ”the table of content”, innehållsförteckningen, med och sedan skrev han att the blackberries, björnbären, mognade i Nord Carolina så att det blev mycket goda bär och sylt.

Här har det blivit körsbär både till rårörd saft och sylt. Jag har ett recept på likör också, men då skall det vara brännvin att lägga ner bären i och där skall de ligga ett halvår, helst, innan de silas av.

 

Sedan har jag sprungit litet grand på kvällarna. En kväll såg jag massor med djur, ja det började med att jag mötte en mördarsnigel, det var två km bort med den var på väg hitåt. Jag tar upp en sten från vägen och träffar!  Mordiskt, men vad gör man? Sen var det två tranor som flyger upp och fyra rådjur, två kid med sin mamma och pappa (?). Två älgtjurar gick vid skogskanten med fina hornkronor och det sista djuret jag mötte var en grävling som sprang över vägen. Det har sin tjusning att bo på landet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0