Trettondagsyra

Trettondagen och trettondagsyra, då skall det bli 13 snöyror före våren. Detta tyckte jag lät så hopplöst när jag var yngre. Jag tyckte det hade varit vinter så länge och så skulle det bli ännu längre. Oöverskådligt, tyckte jag då. Nu vet jag att tiden går så fort, så fort även om det är snö ett tag.

 

Det börjar i alla fall lösa sig nu med manuset till ”Essays on the Aspects of Consciousness”, som förlaget i Nord Carolina har valt att kalla min kommande bok. Ekvationerna i Elizabeth Rauchers och Russel Targs uppsats hade helt förändrat form efter kopieringen från PDF till World format. Vad i fridens namn skulle jag göra? Dessutom saknade jag ”signed release” från Elizabeth och Amit Goswami.

 

Jag måste emaila dem igen. Men jag väntade tills posten varit här och där var Elizabeths release.

Email-svaret från Russel Targ kom nästan omgående. Han skickade sin artikel i World format!

Det kom också ett email från Amit Goswamis kontor att de ville ha ett formulär att underteckna.

Den sista svenska uppsatsen kom 02:22 i natt, så nu har jag bara att försöka sammanställa de 12 uppsatserna så att de ser någorlunda lika ut. Enligt kontraktet skulle  McFarland ha manuset, komplett i ett brev 15 januari. Nu vet jag inte hur väl posten sköter sig men jag skall i alla fall göra allt för att få iväg det. Kanske är det därför julhelgerna gått fortare än någonsin…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0