Tappade bilnycklar men en känsla av vår

Det är plusgrader men klart. Solen lyser och värmer in genom sydfönstret, ja, det är nästan så man får en föraning av vår.

 

Nu hade förlaget i USA fått mitt manuskript också, men det var ju inte klart med det, mina ”signed releases” byggde ju på non-exclusive och jag skulle ha exclusive rights till deras kapitel. Ja, det är bra, då blir jag inte arbetslös på ett tag.

 

I kväll blir det minnesstund i Silleruds kyrka efter prästen Kerstin Segerberg. Hon hade satt ut en varningstriangel bakom bilen och förmodligen tappat sina bilnycklar i samband med detta, sa sonen som plogade så att bärgningsbilen skulle ta sig fram till bilen. Stackars Kerstin!

 

Hade vädret då varit som det är nu hade det inte varit någon fara. Men det var det inte för det var minus 20 grader, minst. Hade Kerstin haft en mobiltelefon hade det heller inte varit någon fara. Ja, man kan inte låta bli att spekulera. Det kanske bara är så att vi har att acceptera hennes bortgång och minnas henne med stor tacksamhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0