Kerstin Segerberg, försvunnen

Oj, vilken fin dag det är i dag! Strålande sol och så droppar det från taket i söderväggen. Sådant vinterväder kan jag stå ut med! Dagarna blir också längre nu. Härligt! Det är nästan så att man får en känsla av vår.

 

Annars är det mesta sig likt. Våra tankar går givetvis till Kerstin Segerberg, vår f d präst, spårlöst försvunnen sedan 15 december. Vad kan ha hänt?

Nya Wermlands-Tidningen och Värmlands Folkblad har skrivit.  De stora kvällstidningarna Expressen och Aftonbladet har intervjuat grannar o s v. Ingen vet.

Själv har jag naturligtvis gått utanför ramarna och frågat Göte Andersson, ni vet han som skrivit två böcker om PSI spåret och faktiskt kan leta reda på försvunna personer. Göte hade varit sjuk under jul och inte kunnat åka ut, men han hade i alla fall en teori om en linje genom Glaskogen till 1- 2 mil norr om Årjäng.

 

Sedan har jag frågat Anna-Lena Vikström, välkänt medium i Karlstad som faktiskt brukar hjälpa stockholmspolisen när det gäller mordfall. Hon uppgav sig få kontakt med Kerstin, beskrev hennes bil och sade att Kerstin skulle sitta i bilen som åkt nedför i vatten (?). Hon hade åkt där det var berg på ena sidan och en sjö på den andra. Hon hade också åkt förbi en gul vägskylt med ett långt namn ett ”a” och ett ”m”. På frågan om det var Lenungshammar fick jag ett jakande svar.  

 

I går åkte vi in vid Ström, över Lenungen och Lenungshammar och vidare över Granmon och ut på E18 vid vägen till Silleruds kyrka. Ingen Kerstin.

Funderar i dag på ”Sommarvik”. Det står ”Sommarvik” på en gul skylt och en kvinna hade mött Kerstin på onsdag på väg hitåt. Vid Sommarvik är det ett högt berg på ena sidan och Västra Silen på den andra. Naturligtvis borde jag åka och söka.

Sedan undrar jag över en sak: Är Kerstins katt tvåfärgad svart och vit? Anna-Lena beskrev den så. En katt som var mycket fäst vid sin matte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0