Högskoleprovet

Det är allt skönt att vara hemma igen!  Snön har försvunnit på några dagar medan jag varit borta. Ja, jag var ju på Harmonimässan i Stockholm och skulle sälja böcker. Jättetrevligt att träffa folk och mina författarvänner i förlaget Siljans Måsar! Och jag måste verkligen beundra Signe Ohlsson, som skrivit boken Min Väg in i en ny Tidsålder. Vilken försäljare hon var också! När jag kom med min bok Det finns ingen död slog publiken bara ifrån sig och sa: ”klart det inte gör”.  Ja, men jag har de vetenskapliga bevisen, sa jag. ”Vi behöver inga bevis”, blev svaret. Det är jätteskönt att det finns sådana människor! Vi vanliga brukar vilja ha bevis för allting.

 

Men jag måste berätta vad jag gjorde på lördagen. Jag skrev högskoleprovet! Varför? Jag har ju läst folkhälsovetenskap där det krävdes 80 högskolepoäng för att komma in. Men det var några år sedan nu. Sedan har jag haft en stroke, men jag klarade mig för jag var så ung sa läkarna. Men nu ville jag i alla fall kolla om jag hängde med. Och det gjorde jag!  Min svärdotter och jag skrev provet i Åmål och sedan skulle ju tåget mot Karlstad och Stockholm vara ersatt med en buss, som skulle gå 16.10 alltså den tid provet slutade. Och den hade givetvis gått, från Säffle också. Men, i Grums står det en buss som skulle till Karlstad. Jag fick vänta en stund på järnvägsstationen men under tiden gick jag in på deras dator och kollade facit till högskoleprovet. Just som jag var klar var tiden jag betalat för ute och tåget kom också.

 

Så det blev Stockholm. Sent på kvällen var jag framme och efter att ha kollat på datorn där också kom jag slutligen i säng, men då var det nog redan söndag. Det tar litet tid att åka. Hem åkte jag buss till Årjäng och det tar sex timmar! Om man hade satt sig på flyget hade man ju nästan varit i New York på samma tid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0