Ett paket till Sillerud


Oj, vad fort dagarna går! Inte ens långfredag har varit speciellt lång i år. Men det beror förstås på det vackra vädret. Helt underbart! Och björkarna grönskar redan och fort går det.

I går kom det ett paket till mig. Ja, jag fick en lapp att paketet fanns att hämta i lanthandeln i Sillerud. Inte dåligt av vår lanthandlare Rikard, att få posten tillbaka till Sillerud åtminstone vad gäller paketutlämningen. Jag passade på att ta med några av mina böcker och frågade om han ville sälja dem i lanthandeln. Jojomänsan, det ville han. I en lanthandel skall det ju finnas litet av varje och böcker från en författare på orten passade alldeles utmärkt.

Vad var det i paketet? Jo, där var min nya lilla dator som jag fått på cityterminalen när jag köpte ett bredband där. Enligt kartan skulle det fungera här. Så då kan ni räkna ut vad jag har gjort i dag. Fungerar det då? Nej! Naturligtvis inte. Datasonen kanske kommer hem och då får han hjälpa mig. Sen återstår det att se...

Nu är det bara en vecka kvar tills jag skall åka upp till Stockholm på den stora konferensen Toward a Science of Consciousness. Det skall verkligen bli roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0