På cykel över Golden Gate bron.

Lyckligt hemma igen efter en fantastisk konferens i San Rafael och sedan färja till San Francisco där jag cyklade över Golden Gate bron, men det var ganska vingligt. Det var väl jag som inte cyklat på åratal, cykeln som var ny för mig och sedan hyrde jag ju cykeln på Market Street, 45 min från bron, (sa man)!

Det gick till så att jag åkte Metro (tunnelbana) och vid biljettköpet stod en tjej som saknade en halv dollar till sin biljett, det fick hon av mig varpå hon frågade om hon kunde hjälpa mig med något.

När jag förklarade att jag ville cykla över bron hänvisade hon mig till uthyraren på Market Street. Men att cykla i San Francisco var inte så lätt! Jag försökte cykla på trottoaren, mellan träd och folk som gick. Inte lätt, men jag intalade mig att "det går bra". Och det gjorde det. Men var var bron?

När jag var på väg att ge upp dyker bron upp, långt borta. Det var bara att trampa på. Jag tänkte att jag får väl ta en bil tillbaka till hotellet. Men nu var det cykelväg! Jag trampade på och kom närmare och närmare. Slutligen var jag framme och cyklade upp på bron men det var jättemycket folk. Men allt eftersom glesnade det, så jag cyklade förbi första pelaren och den andra... ja hela bron.

Jag kunde ju ha cyklat vidare upp på höjden på andra sidan och tittat ut över Stilla havet också men mina vader sa att det räckte ändå. Jag fick ju i alla fall se Alcatraz, den berömda fängelseön som hyst de mest förhärdare fångarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0