Amit Goswami och Richard Amoroso

I USA – åtminstone i de västra delarna – är de nio timmar efter oss. Klockan tre, ungefär brukar de vakna och sedan är de igång tills åtminstone jag har lagt mig. Därför är det så spännande att se på morronen om jag har fått något mail – från någon ”publisher” eller så.

 

Mycket sent på torsdagskvällen fick jag ett mail från McFarland, en av USA s  ledande förläggare för skol- och referensböcker. De ville ha de två längsta avsnitten avkortade och inte ha med några bilder men accepterade jag detta skulle de skicka ett kontrakt. De ville också ha namnteckningar, en ”signed release”  från alla berörda som garanterade mig äganderätten till deras uppsatser.

 

I går blev det således full aktivitet med att maila till alla berörda  författare och meddela detta. Nu var det Amit Goswami och Richard Amoroso kvar med för långa kapitel.

 

När jag startade datorn  i morse var det ett mail från Amit Goswami. Inga problem, svarade han. Tack och lov, tänkte jag. Nu får vi se vad Richard Amoroso svarar. Vi skulle ju träfas på en konferens i Stockholm, en konferens som blev inställd, nu blir det i hans hemland Kalifornien i stället!

 

Sedan måste jag fixa min poster för utställningen i San Rafael. Det blir färre ”contributorer” med på listan nu och inga bilder. Vi får se vad jag hittar på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0