Med buss till Manhattan

Novembersnön faller över vissna rosor och kvarblivna löv. Nu finns det ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Men så bra kläder att det skulle locka ut mig i dag har åtminstone inte jag hittat.

Nästa fredag och lördag är det bokmässa i Kalstad så då får man vara på alerten. På söndag börjar julförsäljningen i röda huset i Årjäng och den tredje december är det författarafton i Stockholm, på Kattgränd 1 och då skall jag vara med.

 

Det är i alla fall roligt att ha två nya böcker Det finns ingen död och H2O Bara vanligt vatten med på mässorna. Men nu måste jag uppdatera mitt kapitel i den engelska boken om consciousness inte minst efter Stuart Hameroffs anförande i San Rafael. Det var ju förra månaden jag var där – i sommaren och värmen. Den här gången gick det utmärkt att flyga på natten också. Vi lyfte från San Francisco sent på kvällen. Vädret var klart, så nu kunde jag se Golden Gate bron från luften, d v s belysningen som ger bron dess karaktäristiska profil.

 

Sedan var det ganska snart tidig frukost innan vi landade i New York. Där gick jag ut och får se en buss med ”Manhattan ” på. Men man måste lösa biljetter inne på flygplatsen först, så jag gick tillbaka in. Där står en taxichaufför som ville köra mig in till staden för 68 dollar. Nej tack sa jag, går ut i gen och tar bussen, som går varje kvart till Manhattan. Den stannar på tre ställen, jag tar det mittersta, nära 5:e Avenyn. En alldeles utmärkt plats för en turist att komma till. Och bussen kostade bara 25 dollar tur och retur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0