Ladan på torget

Oh, vilken härlig dag! Tornsvalorna flyger över mitt huvud när jag dricker morronkaffet på ljugarbänken. Det kom ju en ensam tornsvala först och kollade den gamla boplatsen men sedan om några dagar kom de andra. Och det luktar sommar ute!

Sedan gick jag in och kollade på Facebook. Där hade mitt barnbarn skrivit att hon var i Strömstad. Då får jag nog inget besök på Mors Dag. Det är allt bra med datorer, man får reda på så mycket!

Sedan kommenterade jag mitt eget inlägg i gruppen ”Vi som vill ha tillbaka torget i Årjäng!!!!!” Snälla ni gå in och kolla!

Nybygget - ladan - kunde väl flyttas till en plats där det passar? EU-medel kanske kunde finansiera en restaurering av Claras? Clara och Thore Skogman som vaxfigurer kanske? Sedan kan man sälja Claras bok - hur många som helst. Vilken PR för Årjäng! Våga göra om något som gjorts fel till något bra!!! Annars kommer vi för alltid att få leva med ett misslyckande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0