I ko-släppens tid

Så kom då regnet, värmen och grönskan. Jag har förgäves lyssnat efter göken, men han har inte hörts till. Inte ännu. Men i morse när jag drack kaffe på ljugarbänken hördes taltrasten. Det sägs att han kan påminna någon som gjort något orätt. ”Det- var- inte- rätt, det –där- du, du –tog- allt- något- som –inte- var- ditt”.  Har man gjort något orätt väntar man nog på att det skall bli början av juli, då trasten tystnar. Den får väl familjeproblem att tänka på då.

 

Sedan hörde jag lommen ropa. Kanadagässen skrek högljutt,  grannens ilskna motorsåg samt Lilla Grås spinnande. Det är märkligt det där med ljud. Men det är skönt att kunna höra naturens ljud så tydligt som man bara kan ute i naturen.

 

Jag kom att tänka på min barnbok också och  mailade Marja i Myrom som skulle illustrera den. Nu väntar ju Rosa på att bli utsläppt. Det är ju ko-släppens tid nu.  Jojomänsan, jag fick svar meddetsamma, Marja skulle illustrera den , som hon lovat och jag skulle komma upptill henne och kika på förslaget. Hon skickade kopia på en jättefin tavla också. Tack Marja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0