Tigra till sjön

Lillkatten, Tigra, ligger nu bakom min rygg men förut följde  hon med mig genom skogen till sjön.  Hon är hopplös med att följa efter en. Men hon blev allt bekymrad och jamade emellanåt när vi kom för långt hemifrån.  När vi väl var framme vid sjön var det varmt åt henne och hon andades fort med utsträckt tunga, precis som en hund. Jag har aldrig sett en katt andas så.

 

Sedan kom det kanoter vid sjöstranden och båtar ute på sjön. Allt registrerade hon, för att slå sig till ro och vila en stund i skuggan medan matte solade sig. Men när jag flyttade mig mellan liggplatsen och sittplatsen flyttade sig Tigra också, så jag beslöt att gå hem med henne. Det blev nog lugnast så.

 

Väl  hemkommen gick hon och intog middagsvilan  så jag bryggde kaffe och gick tillbaka till sjön. Litet motion är aldrig fel! Det var inte så varmt heller så jag badade inte. Jag brukar alltid bada när jag är nere vid sjön. Men det kommer väl varmare tider får vi hoppas! 

 

Jag skrev i alla fall klart abstraktet till San Rafael innan jag fick ”sjökänning”.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0