Midsommar med prästkragar

Midsommar - vad härligt! I går plockade jag en jättestor bukett prästkragar, några små blåklockor, åkervädd och litet rödklöverblommor. Jag satt ute sedan och ordnade dem i tre buketter, en till köket, en till TV-rummet och en ute.

 

Lilla Tigra (katten) var med och kollade noga vad jag gjorde. Hon är med och kollar allt, men blomsängarna tar hon för iordningställda katt - toaletter, så blommorna jag fick från Marja i Myroms granne, med den fantastiska trädgården, var uppkrafsade.  Det blev till att plantera igen och vattna.

 

Sedan kom agrarsonen med traktorn och pressen. Något hade gått sönder och behövde lagas på den nästan nya pressen och jag som förut på dagen hade tänkt på just detta  - ”tänk om något går sönder nu när han har så bråttom”.

 

Sedan fortsatte jag med båten. Det var en del att städa… Jag skulle göra sockerkakor också, men det sparade jag till i dag. Men i morse skrev jag ett abstrakt till San Rafael.  Jag skall justera något och sen får vi se vad de säger, men det är i alla fall en god början! För nu går vi mot mörkare tider, som datasonen  sade en midsommar. Och det är klart att han hade rätt, men nu vill vi bara tänka på sommar och solljus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0