Ankor

Det har varit en fin försommarvecka, men i går var det nog något av sjusovaredag. Naturen kanske behövde detta regn, men det är inget man blir så fort trött på som regn, sade en gammal farbror. Visst hade han rätt!

Nu skall vi ju inte klaga, men är det något som kan tyckas litet överambitiöst är det medias granskning. En f.d. granne och numera pensionerad läkare blev uthängd som nr ett bland politiker som hade skulder hos kronofogden. Han stod som nr 29 på Sjukvårdspartiets lista till kommunen! Han hade efter att kommit i kontakt med massor med gamla och sjuka människor kämpat för sjukhusets bevarande i sin hemstad. Sjukvårdspartiet får väl in en handfull ledamöter i fullmäktige, så nr 29 var ur den synpunkten en ganska ofarlig placering.

Varför stod han då som nr ett med obetalda skulder? Jo, han hade varit sjuk, missat att deklarera och blivit skönstaxerad med skattetillägg. För detta skulle han hängas ut som avskräckande exempel!

Det är väl bra att media bevakar men ibland tycker jag minsann att de blir väl nitiska.

En annan tidningsrubrik handlade om välavlönade politiker. Mest tjänade han som stod på 25 plats i någon kommun! Men hallå, det var väl politiker vi talade om!

Det liknar mest ankor tycker jag! Apropå ankor, ja, mitt barnbarn spelade Anna Anka i pjäsen på skolavslutningen. Hon var givetvis klädd i klänningen jag köpt i Tucson. Till detta hade hon en perfekt Anna Anka -kavaj. Hennes duktiga mamma kan minsann få till det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0